22 Nisan 2013 Pazartesi

Aheng

- İze rastladın mı hengâmedeki ahenge dair?
- Hangi aheng, olm!
- Aheng işte, hani demiştik ya, blogda yinelenen şeyleri gözleyip aralarında uyum olup olmadığına bakacaktın.
- Tamam sazanım, biliyoz heralde.
- Eee?
- Olm, sen hengame ile ahengi yan yana getirip ses ahengli bir oksimoron yaptın ya, ben de deniim dedim.
- "Hangi aheng"miş, peh!
- Beğenemedin mi?
- Seninki oksimosmoron olmuş, he he!
- Kıskanç!
- Olm, yapma öyle şeyler, hem konuyu hem dikkati dağıtıyorsun...
- Bilakis, pekişiyo...
- Bak şimdi ekler kenetler bi pekiştiririm sana, görürsün gününü, inatçı herif..
- Sıraya geç olm, onun heveslisi çok..
- Neyse, uzatma, var mı bi bulgun?
- E dedik ya, "hevesli çok" diye..
- Yani?
- Çok, olm!
- Çok, derken?
- Çok, yani saymaya üşeneceğin kadar fazla olan...
- Buldun yani yinelenen bir sürü şey.
- Tabikine...
- E, "az" desen de bir bulgun olduğunu ifade ederdin.
- Haklısın, o da bir'den fazla ama çok'tan az olduğunu gösterir, di mi?
- Fuzuli konuşuyorsun yine...
- Fazla'dan fuzuli'ye atladığını fark etmedim sanma! Neyse, buldum az-çok bişeyler.
- Mesela?
- Hani ikide bir gelip gelip, IP meselesini ortaya atıyolar ya..
- Evet?
- Aheng işte, Vipcortist'e takılanların IP'si ile ne alıp veremedikleri var sence bunların?
- “Vipcortist'in ipiyle kuyu inilmez” mesajı vermek istiyorlardır belki, he he.
- Şimdi de sen cıvıttın..
- Tutamadım kendimi...
- Tamam affettim, fena diildi.
- Olm, fena diil ne söz, güzeldi, kabul et.
- Ulen IP'den ip'e geçtin, nesi var, sıradan bir şey, buluş bile sayılmaz.
- Sadece "ip" değil, "kuyu" da var.
- Ne diyon olm, uçtun yine.
- Kuyu olm, kuyu! Vipcortist'in kuyusunu kazmak istiyorlar işte.
- Of bıktım bu gizemli yapay zeka triplerinden! Açıkla, da uğraştırma adamı.
- Yok IP'leri forumlara ispiyonlayacakmışız da, yok efenim, yayıncılar konsorsiyumuna verecekmişiz de... Hikaye! Aslında IP logu tutup tutmadığımızı merak ediyo onlar.
- Hadi yav, blogda IP logu tutulduğu izlenimi verip milleti ürkütmek istiyorlar, diye şey ettiydim ben.
- Yani?
- Yanisi, Vipcortist'e uğrayanlar elini eteğini çeksin, az kişiye ulaşılsın, falan filan hesapları.
- O işin bir yüzü!
- Öteki yüzü de mi var?
- Olma mı! Saldırıp küfretme heveslileri arkalarında sürülebilecek bir iz bırakıp bırakmayacaklarını anlamaya çalışıyorlar, asıl.
- Deme ya!
- Dedim bile.
- Bir taşla iki kuş ha, vay uyanıklar, napcez?
- Gerekeni! IP'lerin izini sürecez...
- Daha önce baktıydım, blogger'da böyle bi hizmet yok ki.
- Blogger'da yok ama dışardan yapan kuruluşlar var.
- Nası oluyo o iş?
- Üye olup site adresini veriyorsun adamlara, onlar da sana bir code iletiyorlar, bloga yerleştiriyosun.
- Sonra?
- İnsanlar bloga girdiklerinde bu code yardımıyla IP'leri ilgili kuruluşa bildiriliyor, şu adam şu IP'den geldi, şöyle yaptı böyle etti diye.
- Sonna?
- E, elinde kim kimdir diye takip edebileceğin bir veri tabanı oluşuyor zamanla.
- Vay canına, iyiymiş! Ama bi çekincem var.
- Nedir o?
- E, insanlar bize güvenip geliyor, samimiyetle içlerini döküyor, biz arkalarından iş çeviriyormuş gibi olmayalım sonra?
- Hepsi öyle samimi olsa amenna!
- Öznelerimizin ortamı bulandırma hareketine girişmelerini ben de bekliyorum tabi, ama uzak ihtimal.
- Kandır kandır, sen kendini kandır hâlâ.
- Tamam len, o kadar da uzak değil!
- Olm, harekat için yoklama çalışması yapmaya başlayalı aylar oldu, IP maypi.. Ne sanıyorsun?!
- Sahi be, sırf Vipcortist'i hedef alsalar dert değil de, üçüncü kişilere uzanan dil sorun bence de.
- E, anonim yazıma izin veriyorsun, öyle olması kaçınılmaz.
- Yani?
- Hesaplaşma böyle bir şey. Hem seninle hem başkalarıyla unfinished bussiness’i olanlar, onlara saldırıp seni de vuruyorlar, asıl "bir taşla iki kuş" budur. Hatta üç kuş; onlara “saldırır gibi yapıp” vuruyorlar seni.
- Ama son tahlilde düreriz defter'i amellerini.
- İşte onun için, elinde bir denetim mekanizması olması lazım, ya adsızlara izin vermeyi keseceksin, ya IP tutacaksın!
- Ya herro ya merro, ha?..
- Karar ver, kimin ne olduğunun anlaşılmasını sadece aklıselim'e emanet edecek kadar aklıevvel misin?
- "Değilim," diyeceğim ama blog açılalı 5 ay olmuş.
- Olan olmuş işte, gecikme daha fazla...
- Tamam len, ip'e un serdiğimiz yeter...


Kaptan'ın seyirdefteri, yıldız tarihi 30092012... Yapay zeka ile yaptığımız verimli görüşme sonrasında olay ufkunda durduğumuz karadeliği çevreleyen yıldız konumlarını gösteren IP bulgularını geminin veritabanına eklemek kararı alındı. Önümüzdeki günlerde "yıldız kayması" hareketlerinin izlenmesi için de yararlı olacağı konusunda fikir birliğine varıldı. Böylelikle kaosta seyrüsefer için çizeceğimiz rota'nın hareket noktası da belirlenmiş oldu.

Kaptanın seyirdefteri'ne ek: Vipcortist'in Yapay Zekası'nın izometrik hologram olarak görüntülenmesini sağlayacak bir arayüz kurmayı planlıyorum. Kendisi henüz bilmese de ona tanımının baş harflerinden oluşan VYZ ismini vermeyi düşündüm, ama sanırım VİZ diye seslenmek daha kolay olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder