7 Temmuz 2012 Cumartesi

Mektup Var!

Serdary67 yayınlamam için bir mektup gönderdi geçenlerde. "Bitirirken" kullanmamı özellikle rica etti. 

Yayınlanması halinde üstüne "mim" çekilebileceğini hatırlatmak boynumun borcu idi, ama o yine de kararlıydı yaşadıklarını ve düşündüklerini payaşmakta.

Bir çok noktada "farklı düşsek" de uzun süre çabalayıp VİP olmuş, Çizgiliforuma emeğini, arşivini, dostluğunu sunmuş, sonra da adamakıllı bir gerekçe gösterilmeden statüsü düşürülmüş bir üyenin yaşadığı deneyimden çıkarılacak dersler vardır, diyerek ilginize sunuyorum...

______________________________________________________________


Dikkat bu yazı uzundur sıkılacak olanlar lütfen okumasın!

Bu yazı bölümler halindedir. İlk önce net geçmişim sonra VİPlik nasıl olmalı, cizgiliforumda yaşadıklarım ve forumla ilgili düşüncelerim, Andersen olayı, son durum gibi bölümlerden oluşuyor.

Benim net maceram 13 yıl öncesine gider. O günden bu güne tam olarak 17 terabytelık bir arşiv yaptım.

Digital tablo arşivi, resim, pps, siyah-beyaz sinema filmleri diye sıralanacak çok geniş bir arşiv oluşturdum. Amacım geçmişte olan güzellikleri toplamak ve birgün ilerki kuşakların istifadesi için bunları saklamaktı. Bu uğurda 30 harddisk, 8bin dvd, 20 dvd koyma çantasına para harcadım. Kaba hesapla 20bin lira masrafım olmuştur. Çizgiromanlarla ise Trabzon’da çalıştığım dönemde Webturkiyeportal sitesi sayesinde tanışmıştım. İnternet cafelerden zorbela küçük paylaşımları ve e-kitapları indiriyordum. Ta ki 2005 yılına kadar 5 yıl cafelerden takıldım sonra kendi ailemin yanına yerleşince iş durumları sayesinde eve internet bağlattım.

2008 yılında önce Çizgidiyarı ile tanıştım. Bir iki paylaşım yaptım. Ancak o dönemde yönetici olan Serkan denen üyenin bir mesajı sonrasında paylaşımı kestim. Tam da bu dönemde Çizgiliforum’u da tanıdım. İlk başta VİP sistemine kızmıştım, aslında kızdığım VİPlik değil uygulama şekli idi. Çünkü başka forumlarda da VİPlik vardı. Ancak uygulanış böyle değildi. Ne demek istediğimi zamanı gelince anlatacağım.

Sonra tam 14 ay boyunca paylaşım yaptım. Bu dönemde 1 kez ceza aldım. Sebep, Portekizce-İspanyolca ÇRyi doğru yere açmadım diye, bana bu cezayı verenler aradan 2 ay geçmeden Portekizce-İspanyolca ÇR için bölüm açtı. Sanki bölüm vardı da ben mi açmamıştım. Yine bu dönemde Kutuge bana VİP olamayacağımı çünkü hırsızların olduğu forumda üyeliğim olduğunu yazdı. Mesajlarıma müdahale edip sildi. Hatta Teks paylaşımımdaki resim büyük diye sildi. Oysa Gökay denen VİP üyenin resimleri benimkinden daha büyüktü. Ama ben inatla devam ettim. Benden 3 ay sonra üye olan Mitekpapillo 3 ay sonra VİP yapıldı. Ama ben hala VİP olamamıştım.

O zamanlar mod olan ''Edip''çok istediğim bazı ÇRlerin linklerini yollamayı teklif etti. Oklitus dvdlere yazıp elindeki Tarkanları bana yollamıştı.

Çünkü vicdanlar rahatsız olmaya başlamıştı. Hatta yine o zamanlar VİP olan Masima ilk başta Çizgidiyarı’nda üyeyim diye VİP olmama karşı çıkarken, sonra oy kullandı benim için tam 14 ay sonra VİP oldum sonra yine paylaşımlar yaptım aldığımdan daha fazlasını kattım, kendi linklerim kırıldığında yeniledim başkalarını linklerini yeniledim. Ve hep ama hep şunu yazdım; kavga etmeyin bırakın bu kavgaları bu daha sonra anlatılacak. VİP oldum Mr. Yer6'nın sevdiği UK Comics ile ilgili bir bölüm açtırdım orada bu ÇRlerden örnekler sundum. Yani aktiftim. Kışın -5 derece odada titreye titreye tarama yaptım (ki üstümde 3 kat elbise olduğu halde).

Bazen aynı sayfayı 5 kez taradım olmadığı için. Neden, sadece VİP olayım diye mi? Tam 3100 kusur mesajım vardı. Bunun rahat 2800'ü paylaşım ve link yenileme idi. Yabancı ÇR paylaştığımda öyle tek değil 10-20 tanesini birden koyardım. Neden, VİP olmak için mi? Hem de VİP olduktan sonra da paylaşım yaptığım halde. Yetmedi Kutuge para istediğinde hesabına para da yolladım, Bakunin isteseydi ona da yollardım, neden, VİP oldum diye mi yaptım bunu?

Bundan 1 ay önce forumdan tanıdığım ve dost bildiğim bir kişi bana Eskikitaplarım’da olduğunu yazdı. Geçiş sebepleri konusunda o gün ne kadar haklı buldumsa sonrasında kendisine eski konumu verildi diye tekrar Çizgili’ye geçmesini de o kadar yanlış buldum.

EsKit’e farklı bir rumuzla üye oldum. Biliyordum ki Çizgili için ''ya benimsin ya toprağın'' mantığı vardı. Ancak kim kimdir diye VİP odasında bir bölüm açılınca ve tüm süper üyelerin orada kendisini tanıtması istenince mecburen kim olduğumu açıkladım. Bundan 1 gün sonra Bakunin’in 25Temmuz’a “hayırlı olsun” babında mesajına bir selam yazdım ve akabinde dost bildiğim Çizgili’den bir Smod abim bana telefon açıp “sen Çizgili hakkında kötü konuşmuşsun,” dedi. Ve o akşam önce foruma girme cezası, 2 gün sonrasında ise VİPliğimin alınması ile karşılaştım.

İşte 3 yıllık bir Çizgiliforum serüveni.

Şimdi gelelim şu VİPlik nedir kısmına;

Bazı forumlarda da VİPlik uygulaması vardır. Bunun amacı foruma zaman ayıran katkı sağlayan üyeleri onore etmek ve diğer üyelerinde katılımcı olması için teşviktir.

Ancak. . . .

Evet, ancak bu Çizgili’deki gibi değildir. VİP odası yine vardır ama forumda bir bölüm olup sadece VİP üyeler orayı görebilir. Onun haricindeki tüm bölümler herkese açıktır. Eğer bir VİP üye sadece VİPler için paylaşım yapacaksa VİP odasında paylaşır. Çizgili’de her bölüm VİPlidir. Yani ses var görüntü yok durumu. Bazı bölümlerde 1-2 tane bile dergi veya çizgiromanın linki açık bırakılıp merak edenler indirip baksın denilmemiştir.

Yani ciğeri camın arkasında kedinin önüne koyup yalandırmaktadır. Hatta başka forumlarda açık olan e-kitap veya ÇRler Çizgili’de inadına kapalı linklidir.

Aslında bu konuda zamanında yazdım hatta Harunaybal bile bana katılmıştı. Ama uygulama değişmedi ve bunun adı VİPlik sistemi oluyor.
 
2. konumuz şu; Oklitus’un meşhur VİP kesmece mesajı;

Öncelikle mesajın tamamını ve VİPcort listesini biliyorum. Bazı isimler konusunda bende Oklitus’a katılacağım. Moderatör yapılan bir üye 3 yılda 3 mesajı varsa ya da Oklitus’un deyimi ile ''kontenjan''dan VİPlik verilen ve foruma hiçbir katkısı olmayan, forum toplaşmalarındaki sohbetlerinin onda birini bile foruma aktarmayan, güya VİPlerin asıl VİPler üzerinde haksızlık yarattığı konusunda Oklitus’a katılıyorum. Yine VİP olduktan sonra forumda online olduğu halde hiçbir paylaşıma bir kelime bile yazmayan VİP üyelerin üyeliklerinin düşürülmesi konusunda yine Oklitus’a hak veriyorum.

Ancak bunun uygulanış zamanı yanlıştı. Kutuge’nin para isteyen çağrısına kimlerin destek olduğuna baktıktan sonra hala o listedekilerin hiç katkısı olmazsa o zaman kafa kopartılmalı idi. Zor günde yanında olmayanın iyi günde yanında olmasına gerek yoktur. Dostluğun anlamı budur. Anlayanlara bu lafım. Velhasıl Oklitus’un mesajına Timurkhan çok yanlış bir zamanda kafa kopartarak çok hatalı bir iş yapmıştır.
 
Gelelim Andersen'den masallar yada pişirilmiş ZAK konusuna; efendim Andersen tanınmıyormuş, toplantılara hiç katılmamışmış. Ben 13 yıllık net hayatımda öyle insanlar tanıdım ki nostaljik müzik paylaşan, tekerlekli sandalyeye mahkum, belki Andersen de öyle biri olamaz mı?

Diğer bir konu 3 kez İstanbul’a gittim. İlkinde Melih41 ile tanıştım. Diğer, VİP olduktan sonraki gidişlerimde önceden adminlere duyurduğum halde sadece Kolibri ve Murataral ile tanışabildim. Hangi admin, ne Timurkhan ne de Savataged, hangisi bir kez irtibat kurup benimle görüşmek istedi? Cevap sıfırdır. Sonra Andersen Zıpzıpları Çizgidiyarı’ndan zıplatmış ta o yüzden pişirilmeli imiş. Peki sorarım Süper Teks Çetin Karakoç kaç sayısını Çizgidiyarı’ndan alınıp paylaşıldı, linkine kadar aynı idi. O zaman niye kimsenin sesi çıkmadı?

Bir diğer konu şifre ile ilgili oynanan oyunlar Ergunpelit’in bir dönem VİPliği alındı sebebi kendisinin de yazdığı gibi şifreyi oğluna kullandırması idi. Fakat bir de baktım ki Mytranın şifresi Oklitus’da imiş. O zaman sormak lazım ''kardeşim bu ne piyaz bu ne lahana turşusu?'' bu nasıl çifte değil katmerli standart?

Son dnemde mod seçimleri ise tam bir tez konusu olur. Tez ''bir forumdan nasıl alanen insanlar kaçırılır?'' Şİmdi sadece bir tek isim söyleyeceğim Ergunpelit 5bin kusur mesajı olan bir VİPdir. Paylaşım yapmış link yenilemiş kısaca ne yapılması gerekirse yapmıştır. Böyle bir VİP dururken daha 3 ay önce üye olmuş 2 ay sonra VİP yapılmış Murats yada Murat Somer nasıl mod yapılmıştır?Murats iyi adamdır şudur budur. O ayrı bir konu madem siz üyelere biz emek verenin hakkını veririz diyorsunuz sırf forum toplaşmasında tanıdınız diye Murats’ı mod yapacağınıza niye Ergunpelit’i mod yapmadınız? İstemese bile ''abim biz seni mod yapmalıyız ki diğer üyelere, çalışın karşılığını alırsınız, diyecek yüzümüz olsun'' demeleri gerekirken, demişler mi? Bırakın yüzü olmasını forum çökmüştür bu kadar haksızlık karşısında.

Ben buradan erkekçe serdary67 olarak diyorum ki “beni banlayın!” Ben bu banı şeref duyarak taşıyacağım ve artık değil VİPlik adminlik bile teklif etseniz dönmem, benim kendime saygım vardır.

Burada hakkını vereyim çizgili de tanıdığım en adam gibi adam Kolibri’dir yeri gelmiş Çizgidiyarı’nın toplantısına katılmış, yeri gelmiş Timurkhan’a çatmış hatta ben ceza aldığımda, bir dost ne yaparsa onu yapıp, ikinci aldığım VİPlik düşürmede düzeltmeyi yapmış, son Savataged’in verdiği uzaklaştırma ve sonrasındaki VİPlik düşürme de yine destek olmayı teklif etmiştir, ama ben kabul etmedim. Çizgili’de tanıdığım ve bin yalancı dost yerine bir sağlam dostum olsun diyebileceğim en adam gibi adam Kolibri’dir.

Zamanında Zagorabi birçok konuda uyarılar yaptığında Timurkhan ''ABİ BİZİ TANIDIN BİZ KÖTÜ ADAM MIYIZ'' diye yazmıştı. Kötü olmak izafidir canlarım, siz kendinize göre iyisiniz de işte yenen bunca rezilliğe göre pek iyi olduğunuz söylenemez.

Bir söz vardır “HAKSIZLIK KARŞISINDA SUSAN DİLSİZ ŞEYTANDIR. “

Şimdi forum geleneksel 2. Çizgiliforum çöküşünü gerçekleştirmiştir. Dönüşte yine Palio68 (ki gerçekten çok sevdiğim bir insandır ve orada harcandığına inanıyorum, ) sırtı sıvazlanıp “Palio canım, sen büyüksün, hadi kim tutar seni, yenile şu linkleri,” durumu oluşacaktır. Bir tek kendi yükledikleri kitabın bile linkini yenilememiş admine ben admin demem. Hep Palio link yeniler 5 bin kitap tarayıp yüklemiş adamı Smodluktan alırlar ki Palio ile bu konuda telefonlaştığımda oda kızgın olduğunu söylemişti.

Şimdi burada bir ufak taş da Smod dostlara azıcık acıtacak ama siz süperüyeliğe düşürüldüğünüzde hepinizi telefonla tek tek arayıp üzüntümü belirttiğim hatta forumda bile yazdığım halde, hala Smodluk verildi diye niye Çizgili’ye dönersiniz eyyy dostlar?

Elinizi sallayın istediğiniz yerde adminlik hazır, size siz süperüye olduğunuzda VİPler giden gitsin banane yazdığı halde daha o forumda ne işiniz vardır eyyy dostlar? Nitekim Kolibri kendi bloğunu açtı ondan da beklediğim bu idi.

Son söz ''Alma mazlumun ahını çıkar bir yerden aheste aheste!'' Çizgiliforum admini olan o iki akıllıyı, ben o yüceler yücesi Allah'ın adaletine bıraktım cezanızı tez elden versin.


Serdary67

63 yorum:

  1. "Bir diğer konu şifre ile ilgili oynanan oyunlar Ergunpelit’in bir dönem VİPliği alındı sebebi kendisinin de yazdığı gibi şifreyi oğluna kullandırması idi. Fakat bir de baktım ki Mytranın şifresi Oklitus’da imiş. O zaman sormak lazım ''kardeşim bu ne piyaz bu ne lahana turşusu?'' bu nasıl çifte değil katmerli standart?"

    Ergunpelit, profiline 12.09.1973 tarihin de doğduğunu yazar. Doğduğu bu tarihi de şifre olarak kullanır. Bu şifre link hırsızlarının eline geçer ve kilitli bütün linkler bu şekilde indirilir. Vipliğinin alınma sebebi budur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hacker'ın şifre avında ilk sorgulayacağı şeylerin başında gelir doğum tarihi.. çocuğunun, en sevdiği ev hayvanının ismi filan, ilk sıraları işgal eder sorguda. ergunpelit en temel hatalardan birini yapmış ama sanırım bu hatanın temelinde de "güven" duygusu yatıyor olsa gerek..

      doğruya doğru, seni avlamak için az ter dökmedik zamanında.. :) ama yine doğruya doğru, büyük bir kalabalığın içinde, pişmanlık duyduğunu belirten tek kişisindir... belki de seni avlamaya çalışır görünenler arasında da diyar'a servis yapanlar vardır.. tavşana kaç tazıya tut derken, kendi gemisini yürütmüş, suçu yükleyebilecekleri bir insan bulmaktan sevinç duymuş olanların varlığı da sözkonusudur bence..

      Sil
  2. Forum işi biraz çevre edinme, biraz ortam oluşturma, biraz da menfaat oluşturma işidir. Forum sayesinde tanıdığın etli-sütlü insanları bir kenara not edersin, ilerde faydalanmak üzere. Artist ise bedava kasedini, DVD sini, kitabını alırsın, kitabevi sahibi ise, hediye kitap, indirim alırsın. Avukat, doktor, mimar, mühendis, manav,..vs mesleği ne ise muhakkak kıl koparmanın bir yolunu bulursun. Her gittiğin yerde, ilde "vay adminim" diye karşılanır saygı görürsün. Olmayan kariyerin kuş gibi havalanır, kendini kasmağa başlarsın.
    Kıl koparamadığın kazı niye besleyesin ki, bir şekilde kapı önündeki marabalara hediye edersin. Bu da cömertliğindendir sanılır.
    Millet seni çocukluk hayallerinin peşinde zanneder, oysa sen hala süt çocukluğu dönemindesindir, sömürmekle meşgulsundur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. forum işi tanımınız ile hayat arasında bir paralellik var bence.. etrafımızdaki insanlar hatta biz bile böyle davranıyoruz, bilinçli veya bilinçsiz. bilinç bu tutumda içten pazarlık olarak işlev görüyor galiba.. :) ne kadar bilinç o kadar yapmacıklık... :)

      Sil
  3. Çizgiromanlar, zaman makinalarımızdı, onlarda o güzelim çocukluk günlerinin tadı, kokusu, bozulmamışlığı vardı. Bu açıdan bakınca çizgiromanları yüceltmek, farklı anlamlar yüklemek anlaşılabilir olsa gerek...

    Çizgiroman adı geçiyor diye, aynı saflığı forumlarda da bulabileceğini umarak, aynı misyonu onlara da yüklemek bizim asıl yanıldığımız… Forum koridorlarının bir süre sonra kırık kalpler sokağına dönüşmesinin ve üzerine bu kadar yazılıp çizilmesinin kökeninde de bu yatıyor…

    Çizgili Forum, kim ne derse desin, kalburüstü bir mekandı… Alternatif paralel bir evrendi, ama bir de gerçek bir hayat vardı; hırpalayıcı, alabildiğine kirlenmiş, içinde üç kağıtçısı, hırlısı-hırsızı cirit atan bir hayat… Etkilenmemesi mümkün değildi, etkilendi elbet…

    Kıssadan hisse:
    “Hayat, sen başka planlar yapmakla meşgulken sana olandır…” (John Lennon)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu hoş yorum ve harika saptamalar için teşekkürler.. "adsız" biri yazmış olsa da hayata benzer gözlerle bakan birilerinin oralarda bir yerde yaşadığını bilmek güzel ve güven verici..

      Sil
  4. **''Nitekim Kolibri kendi bloğunu açtı ondan da beklediğim bu idi.''**

    aaa kolibri ustanın blogumu var? linki nedir acaba. verebilirmisiniz.
    ÇR aleminin en tanınmış ve disiplinli ustalarındandır kolibri.
    kesin blogunda güzel paylaşımlar vardır.

    YanıtlaSil
  5. http://kolibriozel.blogspot.com
    serdary67

    YanıtlaSil
  6. "adsız" biri yazmış olsa da...

    Gabby yazmayı unutmuşum yer6, yorum altına iliştirebilirsin, blog çaylaklığıma ver... :)

    Yaşananlar üzücü... Umarım Forum geri döner ve umarım süreçten ders almış olarak tekrar başlamayı becerebiliriz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gabby dost, senden birkaç tane daha lazımdı oraya.. belki bizleri iyi şeyler ile karşıtları arasındaki bocalamalarımızda doğruya ulaştırırdı. ama tek olmakla da fark yarattığını düşünürüm..

      umarım döner forum ve umarım sen de yine orada olursun..

      Sil
  7. Şu an öğrendiğim bir bilgiyi buradan paylaşayım dedim.Bizimkosemiz.com admini ve kurucusu beydaba forumundan banlanmış gözüküyor.Bu şakamı gerçek mi bilmiyorum ama inanın nette bu kadar sene içinde karşılaştığım en garip olay.
    serdary67

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hamur daha çok su kaldırır, diye düşünüyordum ama bu kadarı da sululuğun daniskası... tabi doğruysa... :)

      Sil
    2. Siz iyi foruma girip mesajları görebiliyorsunuz serdary67 :)
      Ben BK'ya üyelik bilgilerimle giremiyorum.
      SAnıyorum VIP olmayan üyeleri banladılar.
      ZAten kitapların %90 kısmı sadece VIPlere açıktı ve bu içeriği VIp odasında paylaşma kararı alıp bölümleri Yayınevi bahanesiyle gizli bölüme taşıdılar.
      Şimdi BK'ya girip sıradan başlıklara göz atmak bile mümkün değil.
      Sanıyorum VIP olmayan normal üyeler komple ban'landı.
      Bunun dışında mesajınıza istinaden merak edip üye girişi yapmadan da okumayı denedim ama içerik özel olarak işaretlenmiş kesinlikle açılmıyor. Sadece ÇR bölümleri açılıyor onda da link görmek için üyelik bilgisi girmeniz gerek. Fakat o da ne BK'daki üyeliğim banlanmış, üstelik yeni üye alımı da durdurulmuş :)

      Sil
  8. dostum dışardan bile belli beydabanın isminin üzeri çizilmiş.içeri girmeye ne hacet varki.
    serdary67

    YanıtlaSil
  9. pardon şimdi değiştirmişler ne yaptıkları belli değil bunlarında.
    daha 2 saat önce beydabanın üstü çizili idi.
    serdary67

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2-3 saat önce anasayfada moderatörler kısmına baktığımda rengi maviydi , şimdi yine kırmızı( admin) olmuş.

      Sil
    2. BK'nın admin ve Vip üye profilleri karşılaştırıldığında aslında o forumda neler döndüğü gayet ortada. Sadece kadın üyelere VIP'lik verilen ve bilgi paylaşım platformu tanımını paravan olarak kullanıp kendilerine sanal harem istihdam etmek isteyenlerin kurduğu bir site. Başka forumlardan tanıdığım bir iki ağabeyim sırf erkek oldukları için banlandı ve VIP'lik imtiyazları ellerinden alındı. Bu işlemin hemen ardından site kitap bölümünü telif bahanesi gösterip gizli ama sadece VIPlere açık bölümde paylaşıma aldı. Ve elbette sadece VIPler için dönen sitenin duruma uyanması muhtemel normal üyeleri de birer birer uçurularak sesleri kesildi. Durumu merak edenler de sanırım üye olmaya çalıştıklarında "Üye alımımız durdurulmuştur" diye bir mesaja rastlıyormuş :) İşin traji komik bölümüyse en başında yazdığım gibi alt başlığı bilgi ve paylaşım platformu olan bir yerde bu tür çifte standart ve türlü dümenlerin dönmesi.

      Sil
    3. ben de bakmış ve beydaba isminin çizili olduğunu görmüştüm. bu tür şeyler kazaen olmaz.. şimdilik adminliğini geri almışsa birilerinin kellesinin uçtuğuna da şahit olursak içeride savaş olduğuna hükmederiz..

      hay allah, bu forumlara ne oluyor yav, hepsinde birer birer çatlaklar oluşuyor.. galiba şu an eskit'ten bu yönde bir ses gelmedi..

      Sil
  10. valla haremmi değilmi bilmem ama martı ve epsilon yayınevleri 20 kadar e-kitap sitesi için avukatlarına yetki vermiş durumdalar yani içeriklerin saklanması birşey ifade etmez.Avukatlar gerekirse adli yetki ile içeriği de görür ve çanına ot tıkarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e-kitap konusu ÇR'den çok daha dikkat çeken bir telif hakkı ihlali.. çember gitgide daralacak anlaşılan.. herkes şapkayı önüne koyup düşünmek zorunda kalacak eninde sonunda.. hayırlısı..

      Sil
  11. Timur-Kan'ın BK'ya el attığı belli oldu, hemen Ban mekanizması işlemeğe başladı.

    YanıtlaSil
  12. pardonn kim timur-khan ve bk mı valla çok fantastik ve oldukça esprili bir yazı yazdınız şahsen tebrik ederim kardeşim.

    YanıtlaSil
  13. BK'nın olayı farklı.
    orası forum bile değil.
    çizgiroman için üye olucaksanız eğer, hiç gerek yok. bütün çr'ler çizgi diyarından alınıp eklenmiş.
    yani çizgi diyarının mallarını tezgaha koymuşlar.
    oradan okuyacağınıza, direk ana kaynaktan okuyun.

    kitap olayı ise daha farklı. ''beyaz dizi'' denilen kadın kitapları var.
    beyaz dizileri bilirsiniz. aşk-ihtiras-entrika temalı, uzun kitaplar. tv dizilerinin kitap versiyonu gibi birşey.
    onlarada kasti olarak vip koymuşlar. kızları ağa düşürmek için.
    hatunları atmışlar, msn'de erotik yazışmalar, webcam'da gülüşmeler vs. ayağına takılıyorlar.

    dediğim gibi forum değil. zaten kimseyi istemiyorlar. herkesi atıyorlar.
    ama foruma girmeyi çok istiyorsanız, sahte bir e-mail adresi alın.
    adres kadın adresi olsun. ama biraz inandırıcı olsun.
    gidipte; seksibakire@hotmail diye adres alırsanız onlar yutmaz.
    mütevazi bir kadın adresi alın. internettende normal bir hatun fotoğradı bulup profil resmi yapın.
    ondan sonra kayıt yapın. hemen alınırsınız

    beydaba olayı ise farklı. adam kendi kendini banladı.
    o nickle gözükmek istemiyordu. yeni bir nick alıp, eski beydabayı banlayacaktı. böylelikle tanıdık ortamlarda farklı sorularla muhattab olmayacaktı.
    adam haklıda. çizgidiyarına gidiyor. diyorlar ki ''niye postaladın beni?''
    eskikitaplarıma gidiyor, ordada diyorlar, ''niye attın beni?''
    o da bu tür muhabbetlerden kurtulmak için böyle birşey yapacaktı. sonra vazgeçti. eskisi gibi devam etmekte karar kıldı.

    beni tek rahatsız eden, evli ve çocuklu kadınlara ve 16-17 yaşındaki kızlara yılışmaları. ayıp yahu. insanlar kitap okumak için gelmiş, tacize uğramak için değil!

    NOT: yayınevi-telif muhabbeti yalandır. kendi kendilerine uydurdular. herkesi postalamak için bir bahaneydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koyun can derdinde kasap "et" derdinde diyorsunuz yani.. :)

      Sil
  14. ya acaba bende böyle haremlik bir forummu açsam hay allah nerden de geldi şimdi aklıma...

    YanıtlaSil
  15. ÇD adminleri BK de dönen bu dolaplar için ne düşünüyo acaba?
    Bu arkadaşlar güya vip sistemine karşı diil miydi?
    Bu ne yaman çalişki anne.
    Çaycının ve askıcıların kendilerine tıkabasa dolu çuvalla verdiği ÇF linkleriyle ÇD na kaçak katlar çıkma sağlamaları karşılığında yol-su elektrik olmasa da lojistik destek verdiklerini bilmeyen mi var?
    Tsubasa BK ve ÇD olmak üzere her iki forumda da admin mi diil mi?
    Küçücük klanın ÇD da üst düzey temsilciliği var mı yokmu?
    Kediyi öldüren merakı deil miydi?

    M. olarak peçelenmiş ....... ....... ağarmış,çolukçocuk sahibi ismin, C isimli bayana sarktığı iddasını merak ettim,forum efsanesi midir ispatı varmıdır bilmem amma Beybuba nam bıçkın yiğidin! K... nikli bayana asıldığı iddiası yüzünden bir dönem yakamozlar sandalı sarıp sarmalıyomuş nerdeyse.Ben söyleyenlerin yalancısıyım.K... nikli bayanın tavrı ne olmuştur bilmem?Karşılık vermişmidir çakma Biret Pit'e yoksa asılmayın depoya gider mi demiştir Allah bilir.
    Bana ne canım şimdi de üjjbej çıtıra sanal ortamda çay-nesgayfe neyin ısmarladıysa.
    Birkaç bardak demli çaya, kardeşten öte hergün şafağını sayanları bile satanları gördü bu gözler.Piyuuu

    Hem Ada'da okusfort vaadı da maacirimiz mi okumadı canım ama hakkını yemeyim taradığı kitapların arka sayfa tanıtımlarına bakarak epey ilim-irfan birikimi edinmiş olmalıdır.Xaten hedef kitlesi için bu kadarı yetrde artar bilem

    Yav Serdary67 kardeş sırf meraktan soruyom.20.000lira arşive para gömmüşün, ceplerini boşaltan rakam ne kadardı acaba sakıncası yoksa söylermin?Kutuge kaç para tufaladı senden?

    Son sözü Orhan baba söylesin!
    Batsın bu dünya bitsin bu rüya,ağlatıp da gülene yazıklar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya, o "şafak sayma" olayı ve ardından kısa süre sonra askerin ÇF'den de terhis edilmesi benim de kafamın hiç almadığı bir şey.. savataged'in vefasına ihanet etsin diye ne gibi olanaklar yığdılar ki bu asker'in önüne... bir de niye ki? nedir bu paylaşılamayan şey, nedir savaşı bu kadar şiddetli kılan?

      Sil
  16. Dostum tufalama yok ben istedim yoksa kimse beni tufalayamaz.İnan ki bugün bakunin zora girse ve deseki ben bu işin maddi kısmında sıkıştım para yollayın dese onada yollarım.Rakama gelince çok değil ikiyüzcük oda hiçbirşey değil.Arşive para gömdüm çünkü arşiv yaptım şu anda edisonun sinema filmlerini zamanında bulduğum site çoktan bitti.1800lerde osmanlı daki ilk taşplak kayıtları zonofen taşplakları var ki zor bulursun oda video olarak ses olarak değil tablo arşivi ayrı bir şaheser dünyanın tüm ressamlarının tablolarının dijital kopyası var Sorarım sana bunu korumak gerekmezmi dvdlerin bazılarının 2-3 yedeği var.Hardddisklerde zaten var.Çökmesine karşı yedek dvdler var.İşini sağlama alıcaksın ki sonradan ağlamayasın.
    serdary67

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç hesaplamamıştım sözkonusu yardım toplamının ne kadar tutacağını. 30 kadar yönetici, 90 kusur vip üye olduğunu düşününce, 200TL öyle çok da küçük bir meblag sayılmaz bence Serdar... Bu insanların yarısından azı bile katkıda bulunmuş olsa, yarısından azı da senin gönderdiğin miktarın yarısından azını göndermiş olsa, toplanan miktar yine de ciddi bir rakam tutar herhalde.. en kötü ihtimalle borçları rahatça kapatmıştır forum.

      Sil
    2. Biri bana Serdar 100 vermiş dediydi.
      Demek sen yüz verince o astar istedi sen de öbür yüzünü çevirdin?
      Birgün olur da forum kurarsam ilk başvuracağım kişiyi buldum yaşasın.$$ $$
      Kutuge-bakunin farketmez Serdar Ağa boş çevirmez diye slogan bile ürettim.

      Sil
  17. Bk tarzı bir oluşumun içinde olmaktansa dışında olmak daha güvenlidir. Beydaba ve haremi olarak bilinen Bk taifesi daha önce roman dünyası olarak halka açılmış ondna öncesinde görünmez bir forummuş. ancak üye olanların bilip görebileceği ya kitap tara ya düzenle ama foruma ekmek getir mantığıyla işleyen bir yer. Harem benzetmesini bir değil birden fazla kişiden duydum. Özellikle erkek kullanıcılar forumda barınamıyor. (tabi harem şartlarına uymuyorlar ise..) beyaz diziler kadın okurlara yönelik aşk,erotizm,fantaziler üzerine kurulu genelde hepsi birbirine benzeyen romancıklar. dünyada okur kitlesi hayli fazla. ülkemizdede 80 li yıllardan beri okunuyor. bk temelini beyaz diziler ve muadilleri oluşturuyor. bk yı yavrulayan çf ise bu kıskanç ve dalavereci tavırlarını hoşgörmek lazım. bazı evlatlarda kötü gen baskındır:)
    uzaktan bakınca çf ne kadar güvenli bir sığınak sakin bir deniz gibi duruyor. her ailenin kendi gizli tarihi vardır elbette ama vip işleri hamili kart yakınım diye yürüyorsa haksızlık temeline göre işliyor demektir. dahası merakla açtığını bir kitap başlığında viplere özel ibaresini görünce insanın hevesi kaçıyor. ben taradım ben düzenledim istediğim gibi paylaşırım ben denince evet haklılar derim. ama göze soka soka özel linkle paylaşmayı tasvip etmedim etmiyorum. çf de bunun svaunması biz gizli bölümlerde özel paylaşım yapmıyoruz aleni ama topluluğa özel. gizlimiz saklımız yok vs vs oluyor. aslında gizli paylaşsanızda fakirlerde dibinde yalanmasa diyorum hani:))
    çf döner mi bilmem ama serdar arkadaşın yaşadığını yaşayan brkaç kişi çf ye dönmez orası kesin. insan eli ile işleyen sistemlerde her zaman giden gitsin kalan sağlar bizimdir mantığı var.
    sadece bir gözlemci olarak bile oradaki olayların insanı hayrete dehşete sevkettiği gerçek. yaşan sizlere Allahtan sabır diliyorum. en ufak bir haksızlık bile insanı(sanal ortamda dahi olsa) üzüyor. olayların gidişatından çıkardığım ise bu yapılanların çoğunun tamamen bilinçli ve tercihli bir eylem olduğu. bugün dönsün çf yıl almaz aynı hatalar tekrarlanır sistem yine emekçilerin üzerinde yükselir ama teşekkür etmek için tanıdıklar aranır. tek iyi yan çf nin her sancılı doğumları (bk hariç) iyi birer evlat olmaya adaylar. çd çizgi roman severler için devlet hazinesi gibidir. EK için ise hala bekliyorum bol keseden dağıtılan süper üyeliklerin çfnin akıbetinden sonra aınacağına inanıyorum.
    en mantıklısı yerli yayınların haricinde ingilizce kitaplara yönelmek.daha kolay bulunuyor ve ben taradım düzenledim deyip link kıskanan yok. çizgi romanda cabası sürüyle buluyorum. kafam sakin ruhum sakin
    vipcortist mektupla son mu buldu yoksa devam mı edecek bekliyorum:) çok alışmışım.
    serdar67 arşivini çok merak ettim ben 500 mblık harici diskin yarısını doldurabildim henüz bununda yarısı film zaten. buna bir şey olacak diye gözümü dört açıyorum. böyle bir arşive sahip olsam ağzım kulaklarımda gezerdim herhalde:)) tabrikler dilerim gelecek nesil kıymetini bilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mektup, hariçten geldi.. vipcortist ile doğrudan ilgisi yoktu netekim.. biz iki-üç başlık daha sürdürürüz sanırım.. ama o başlıklarda özellikle okuyucunun şahitliğine ihtiyacımız olacak, ya da doğrudan kaynak kişilerin...

      Sil
  18. Tabii seni bu bloğu açmaya sebep olan nedenleri de ekleyeceksin doğal olarak...

    YanıtlaSil
  19. yanlış anlaşılmayı önlemek için açıklık getireyim;
    Telif konusunda yayınevlerinin sıkıştırması elbetteki vardır ama bu BK'de yok. yani telif muhabbeti sadece ÇF ve ÇD'nin tepesindeki bir demokles kılıcıydı.
    BK'yi kimse telif konusunda sıkıştırmadı. BK bu lafı kullanarak, forumu şekillendirdi. bazı bölümleri gizledi. erkek üyeleri attı. vs. vs. yani BK'nin söylediği ''telif sorunu'' lafı yalandır. onların hiç öyle bir sorunu olmadı.

    Bu arada sanırım Beydaba'nın üstüne fazla gitmişler. bu ''kart horoz'' muhabbeti her yerde dönüyor ki, adamın canına tak etmiş.
    ben mutluluğu aramaya geldim şiir'i bir bölümde paylaşılmış.
    şiir;
    Bazen hayatın içinde küçücük bile yer kaplamadığımızı hissediyoruz…
    Hayat hep başkaları için varmış gibi geliyor…
    Peki, teslim mi olacağız?
    Hayal kurmayacak mıyız?
    Ani ve sebepsiz sevinçlere inanmayacak mıyız?
    Bir daha denizde hiç taş kaydırmayacak mıyız?
    Ağaçlar altında öpüşmeyecek miyiz?
    Bırakacak mıyız hayatın peşini böyle?

    tam bunun altına beydaba yorumu
    Yorum;
    Akşamdan beri altüst olan sinir katsayım bu yazıyla kendine geldi..
    Ben hayatı yaşamaya geldim...

    Yazık adama yahu. zavallı sıkılmış işte. yeni heyecanları herkes ister. sorumluluklar bazen ağır gelir. yapmış işte bişeyler, artık dillendirmeyelim.
    ''Ben hayatı yaşamaya geldim'' diye haykırıyor. onunda harem kurmak hakkı. bırakalım doya doya yaşasın:) 18ine döndü bizim koca beydaba :)

    yanındakiler bozdu abi onu. ahh o çete yokmu o çete :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "ben bu hayatı yaşamaya geldim", ha? e güzel...
      en azından dürütst adam.. niye kızıyorsunuz ki.. :)

      kimilerinin doğuştan gelen hakkı; herşeye sahip olmak, her lezzeti tatmak... hele ahlak, hak hukuk gibi ayak bağlarından kurtuldu mu, "yaşar"... yaşar da, son'dan kaçış yok! bari geride iyi bir isim bıraksın insan.. ama "tufan" ilgi alanına girmez bazılarının..

      payımıza düşen bu "yaşama" alet olmamak!..

      Sil
  20. Sanırım beyaz dizici bayanlar kufluforumdan transfer.
    Alsınlar keyiflerini beyler. Bayanlardan, iki tatlı söze, bayanlarla aynı ortamda bulunmaya fit olup işin zahmetini çeken kerizler bulduk diye de keyiflenenler de vardır.
    Sanalı reele dönüştüremedikten sora o kadar zahmeti çekmenin ne gereği var? Becerebilseydiler, bu kadar uğraşmazlar girerlerdi istanbul.nete
    Ama sanal harem de bir fantazi. Bende yapayım, koyayım Tarkan'ın resmini avatar olarak, ama değer mi çekilen emeğe harcanan zamana :)
    Paylaşım ve vip arşivi konusuna gelirsek üç beş gigabayt arşiv için çekilen zahmete bak.Kitap okuyorsan, Türkiye'de İngilizce öğrenmek kaderin, internette her şey zaten ingilizce. Ben ingilzce biliyorum. Vip olmak için bir paylaşıma gerek görmüyorum. Ona vereceğim zahmetle Almanca, Fransıza öğrenirim, ingilizcemi geliştiririm, katkısı kalıcı olur hem.
    İnternet gönül işi: Paylaşmak isteyen paylaşır. İstemeyen paylaşmaz. Elbette isteyen istediği biçimde paylaşır.
    Ama vip olayının bu türlüsü internetin ruhuna aykırı.
    Yabancı porno forumlarda da var vip olayı, ama standardı da var 30-40 paylaşım sonsuza dek vip.
    Türkiye'de vip olayı, pornocularınki kadar gelişmedi onlar daha ileride, onlar daha paylaşımcı.
    Şu kadar orjinal paylaşım yapan şu kadar süre vip olacak, şu kadar link taşıyan, yenileyen şu kadar süre vip olacak, ayda şu kadar paylaşım yapıla da dense problem yok.
    Mektubun sahibine takmışlar, adam paylaşımın efendisi olmuş aylar boyu vip olamamış. Böyle durumlar da zaten insanların içine oturuyor neden uğraşacam diyor .
    Forum yönetmek bir iş. Kişiyi seversin sevmezsin, ama eşit davranmak gerekiyor. Bence cizgilide paylaşımcılığı öldüren ilk şey bu oldu. Üyeler baktılar paylaşmak da çözüm değil, ağzınla kuş tutsan da vip olamıyorsun. Adminlerin sadece eşi dostu vip oluyor diye düşünülmeye başlandı.
    Yalakalıkla arkadaş olmakla vip olunacak diye düşünüldü. o adminlere yalakalık yapan bir sürü ''user'' çıktı ortaya.
    Cizgiliforum'da güzel bir kitap serisinin ilk üç cildi normal paylaşıma sunulmuştu. Sonrakiler vipli paylaşıma açıldığında ne yalakalıklar yapmıştı orada indiremeyen ama vip olmayan üyeler; sanki o kitabı okumaya layık değillermiş gibi bu kitabın vip paylaşımlı olmasını doğru buluyorum, destekliyorum diye fikirlerini beyan etmişlerdi.
    Doksan vip üyesi için değeri yüz lira olan bin sayalık kitabı taramak ne iş, on tanesi indirir mi üçü beşi okur mu o kitabı ? Harcanan emeğe vakte yazık. Neyse ben bir şey demeyeyim belki arkadaş sonra hiç paylaşmaz, daha da kötü bence.
    Paylaşımlarım çalınıyor diyenler var.
    Paylaşımın başka sitede paylaşılmasına korsan kopya deniyor, paylaşımcıların normalde en kızdığı şey ismin değiştirilip dosyanın internete yeniden yüklenmesi. Çizgidünyasında ikisi de yok eee problem ne ? İlla benim forumumda paylaşılsın fanatizmi
    Arada bir Çizgidünyasında görüyom banlanan adam diyor, benim paylaşımlarımı sizin sitede yayınlanmasını istemiyorum.
    Git mahkeme aç, ya da internete yüklemeyecektin. İnternetin ruhunu anlamamış adamlar var. Vip olayı, paylaşımların özelde kalması ve asla genele yayılmaması çıkardı bu bencillliği. Bu arada paylaşımda isim yazma olayına da bir şey söyleyeyim abartmamak kaydıyla problem yok bence ama , Kutupyıldızı ve darkmalt gibi abartanlar da var. Onların kitaplarını okumak işkence. Her sayfayı boyamışlar kutupyıldızı darkmalt diye.
    Öyle kitapları okumuyorum, Önümde kitap var o yazılar yüzünden okuyamıyorum zaten. Boşa tarıyor o kutup yıldızı ve darkmalt, kaç kişi okuyordur bilmiyorum.
    Bu arada Darkmalt bi sürü kitap taramış ama başkasının paylaştığı dosyaları da sahipleniyor olabilir mi ? çünkü bazı şifreli pdfleri daha önce başka sitelerde paylaşılmış ve ben indirmişim bende şifresiz olan bir kaç pdfyi şifreli görünce aklıma geldi. Son olarak Türkiye internetinde kitap paylaşımı zayıfladı ama bitmedi. Çok güzel siteler var pek bilinmeyen ve oralardan bazen kitaplar alınıp kimin taradığını bilmiyorum diye not düşülerek konuluyor.

    YanıtlaSil
  21. Hadi yazdım madem, Andersen'İn katılmadığı toplantı konusunda da bir iki şey söylemek istiyorum. Andersen nerede neden toplantıya katılmıyor demek de ne iş yahu ?
    Bana deseler derim: Sana ne toplantıdan, ister katılırım ister katılmam. Sanal arkadaşlıklarımı sanalda sürdürmeye devam ederim. Gerçek arkadaşığı sanalda sürdürmeye ne gerek var, ya da sanal arkadaşlığı gerçeğe dönüştürmeye mecburmuyum
    Yıllardır internetteyim sanal arkadaşlığım yok. Sanalda başlayan arkadaşlıklarım gerceğe dönüşünce sanal arkadaşlığımız bitti. Gerçek arkadaşıkta daha çok şey paylaşabiliyorduk çünkü. Elbette tercih meselesi isteyen ikisini bir arada da yürür.
    Zaten paylaşım forumunda amaç paylaşmak, arkadaş olmaya toplantılara katılmaya mecburmuyum? Girerim foruma indereceğimi indiririm, paylaşacaksam bir şeyler paylaşırım, arkadaş edinmek istersem edinirim, istemezsem forumla ilişkim paylaşım boyutuyla sınırlı kalır. Adamcağız bir toplantıya katılmadı diye söylenene bak.
    Bence taramaların sahte olup olmadığı da sorulmuştur ona. Kavga bile etmiştir Heidi ile Oklitusla. Neden katılsın toplantıya, gerilim yaşamak için mi ?Heidi ve Oklitus ikisi de admin ikisi de toplantıda arkadaşlar arasında Andersen ise bir başına yalnız.
    Belki ondan yazmıştır o imzayı

    YanıtlaSil
  22. İki mesaj üstüste atınca ilki silinmiş tekrar gderiyorum ilk mesajımı:
    Sanırım beyaz dizici bayanlar kufluforumdan transfer.
    Alsınlar keyiflerini beyler. Bayanlardan, iki tatlı söze, bayanlarla aynı ortamda bulunmaya fit olup işin zahmetini çeken kerizler bulduk diye de keyiflenenler de vardır.
    Sanalı reele dönüştüremedikten sora o kadar zahmeti çekmenin ne gereği var? Becerebilseydiler, bu kadar uğraşmazlar girerlerdi istanbul.nete
    Ama sanal harem de bir fantazi. Bende yapayım, koyayım Tarkan'ın resmini avatar olarak, ama değer mi çekilen emeğe harcanan zamana :)
    Paylaşım ve vip arşivi konusuna gelirsek üç beş gigabayt arşiv için çekilen zahmete bak.Kitap okuyorsan, Türkiye'de İngilizce öğrenmek kaderin, internette her şey zaten ingilizce. Ben ingilzce biliyorum. Vip olmak için bir paylaşıma gerek görmüyorum. Ona vereceğim zahmetle Almanca, Fransıza öğrenirim, ingilizcemi geliştiririm, katkısı kalıcı olur hem.
    İnternet gönül işi: Paylaşmak isteyen paylaşır. İstemeyen paylaşmaz. Elbette isteyen istediği biçimde paylaşır.
    Ama vip olayının bu türlüsü internetin ruhuna aykırı.
    Yabancı porno forumlarda da var vip olayı, ama standardı da var 30-40 paylaşım sonsuza dek vip.
    Türkiye'de vip olayı, pornocularınki kadar gelişmedi onlar daha ileride, onlar daha paylaşımcı.
    Şu kadar orjinal paylaşım yapan şu kadar süre vip olacak, şu kadar link taşıyan, yenileyen şu kadar süre vip olacak, ayda şu kadar paylaşım yapıla da dense problem yok.
    Mektubun sahibine takmışlar, adam paylaşımın efendisi olmuş aylar boyu vip olamamış. Böyle durumlar da zaten insanların içine oturuyor neden uğraşacam diyor .
    Forum yönetmek bir iş. Kişiyi seversin sevmezsin, ama eşit davranmak gerekiyor. Bence cizgilide paylaşımcılığı öldüren ilk şey bu oldu. Üyeler baktılar paylaşmak da çözüm değil, ağzınla kuş tutsan da vip olamıyorsun. Adminlerin sadece eşi dostu vip oluyor diye düşünülmeye başlandı.
    Yalakalıkla arkadaş olmakla vip olunacak diye düşünüldü. o adminlere yalakalık yapan bir sürü ''user'' çıktı ortaya.
    Cizgiliforum'da güzel bir kitap serisinin ilk üç cildi normal paylaşıma sunulmuştu. Sonrakiler vipli paylaşıma açıldığında ne yalakalıklar yapmıştı orada indiremeyen ama vip olmayan üyeler; sanki o kitabı okumaya layık değillermiş gibi bu kitabın vip paylaşımlı olmasını doğru buluyorum, destekliyorum diye fikirlerini beyan etmişlerdi.
    Doksan vip üyesi için değeri yüz lira olan bin sayalık kitabı taramak ne iş, on tanesi indirir mi üçü beşi okur mu o kitabı ? Harcanan emeğe vakte yazık. Neyse ben bir şey demeyeyim belki arkadaş sonra hiç paylaşmaz, daha da kötü bence.
    Paylaşımlarım çalınıyor diyenler var.
    Paylaşımın başka sitede paylaşılmasına korsan kopya deniyor, paylaşımcıların normalde en kızdığı şey ismin değiştirilip dosyanın internete yeniden yüklenmesi. Çizgidünyasında ikisi de yok eee problem ne ? İlla benim forumumda paylaşılsın fanatizmi
    Arada bir Çizgidünyasında görüyom banlanan adam diyor, benim paylaşımlarımı sizin sitede yayınlanmasını istemiyorum.
    Git mahkeme aç, ya da internete yüklemeyecektin. İnternetin ruhunu anlamamış adamlar var. Vip olayı, paylaşımların özelde kalması ve asla genele yayılmaması çıkardı bu bencillliği. Bu arada paylaşımda isim yazma olayına da bir şey söyleyeyim abartmamak kaydıyla problem yok bence ama , Kutupyıldızı ve darkmalt gibi abartanlar da var. Onların kitaplarını okumak işkence. Her sayfayı boyamışlar kutupyıldızı darkmalt diye.
    Öyle kitapları okumuyorum, Önümde kitap var o yazılar yüzünden okuyamıyorum zaten. Boşa tarıyor o kutup yıldızı ve darkmalt, kaç kişi okuyordur bilmiyorum.
    Bu arada Darkmalt bi sürü kitap taramış ama başkasının paylaştığı dosyaları da sahipleniyor olabilir mi ? çünkü bazı şifreli pdfleri daha önce başka sitelerde paylaşılmış ve ben indirmişim bende şifresiz olan bir kaç pdfyi şifreli görünce aklıma geldi. Son olarak Türkiye internetinde kitap paylaşımı zayıfladı ama bitmedi. Çok güzel siteler var pek bilinmeyen ve oralardan bazen kitaplar alınıp kimin taradığını bilmiyorum diye not düşülerek konuluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tür paylaşım ağırlıklı forumlarda materyal paylaşılan nesne olduğuna göre, kavgaların da onun üzerinden çıkması kaçınılmaz aslında...

      mesele birinin paylaşımını alıp size yakın olan bir yerde umuma açarak daha çok kişinin erişimine sunmak mı, yoksa bunu yaparken paylaşımını aldığınız kişiye/gruba zarar vermek ve bu zararın o paylaşımı taşıdığın yerde sizin hanenize kar olarak yazılmasını sağlamak mı? sorun buradaydı... yoksa taramanın, bir kitabı sayısal ortamda erişilebilir kılmanın amacı zaten elinde olmayan birilerine ulaştırmak... yani tarayan dışında birisi taşısa da maksat hasıl oluyor. lakin birileri bunu yaparken kar-zarar hesabı tutmaya başlayınca kopuyor kıyamet..

      açıkçası alıntı/ çalıntı meselesi emek sahibinin hakıkının çok ötesinde sorunlara neden oluyordu bu tür birbirine bilenmiş forumlarda. sizin cephanenizin size karşı kullanılması gibi bir durum ortaya çıkıyordu ki, kavganın kızışması kaçınılmazdı..

      Sil
    2. Öbür mesajım silinmiş, ama bu konu üzerine bir şey söyleyeyim. Cizgiroman taramalarını beş altı yıl önce takip etmiyordum. Cizgiliforum ve Çizgdünyası kavgasını görmedim o yüzden, cizgi dünyası ilk başta belki bazı hatalar yapmıştır, ama o o zamanın üzerinden çok su aktı. O forumda da paylaşımcı tarayıcı çizgiroman severler var. Kolibri gibi kolleksiyoncuları var mı bilmiyorum. Ama halen benim paylaşımlarımı paylaşma demek neden ? Başka başka kitaplar tarıyacakken pek çok çizgiroman severde olan mesela Mister No sayı 100'ü tekrar mı tarasınlar?
      Ve bence cizgili kapanmadan önceki vip olayı paylaşma isteğini öldürüyordu işin standardı olmamış hiç değilmi ?
      Eski kitaplarımda da bir standart söylenmemiş. Bu insanı diken üstünde tutan bir şey. Şöyle de düşünebilirim: Okuyacak kitabım bittiği alacak param olmadığı zaman vipte neler olduğunu görmek için paylaşırım vip olunca da alacağımı alır arkamı dönmeden giderim :) Sitede olmayan en azından üç beş bin ekitap bütün ekitap indirenlerin kolleksiyonunda vardır.
      her halükarda en fazla 90-100 kişi için tarama düzenleme yapmak bence mantıksız ve verimsiz.
      Mesela kütüphanecinin görme özürlüler için taradığı ektaplar Türkiye'de ki hemen her şahsi bilgisayara en az bir kere yüklemiştir bence paylaşmak işte böyle olur.

      Sil
    3. çizgiliforum çizgidiyarı kavgasında hatalardan çok, tabiri caizse yumruklar konuşmuştur... emin olabilirsiniz! hata, kasti yapılan şeyleri biraz aklar gibi duran bir sözcük.. birilerinin yararı diğerlerinin zararı ile sonuçlanıyorsa olan bitende hata değil kasıt aramak gerekir kanımca.. kasıt da değil internet ruhuyla, tuzruhuyla bile aklanamaz.. :) üstelik hata dediğiniz şey bir olur, iki olur, üç olur, ama düzenli ve periyodik şekilde karşınıza çıkarsa halen hata diye açıklamak imkanınız kalmaz.. en iyi niyetle, hata temelde demektir, ki düzeltilmesi hayaldir..

      sonuç olarak paylaşımları insan unsurundan soyutlamak ve sanki insanların bu paylaşımlar üzerinden kazanımları-kayıpları yokmuş gibi göstermeye çalışmak bir tür gözbağıdır... gözü bağlı insanlar çevrede ne olup bittiğini anlamlandıracak temel duyudan yoksun kalınca da işte böyle birbirine girer alem..

      benim kasıt, sizin hata dediğiniz şeyin aynı olduğunu tespit edelim ve "ayıp" sözcüğünde uzlaşalım, derim ben! :)

      Sil
    4. Merhaba tekrardan, paylaşım olayının kasıtsız olduğunu zaten düşünmüyorum, ama iki ilke var ortada:
      Bir yanda seçkincilik yani vip öbür yanda eşitlik. Benim tarafgirliğim sadece paylaşımla sınırlı onun dışında ne muhabbetler dönmüştür bilmiyorum.
      Eldeki dosyalar güç ise Bakunin'in ve arkadaşlarının ellerindeki dosyaları paylaşıma sunup, gelecek bütün sıkıntıyı, hakaretleri üstlenmeleri bana Star Wars serisini anımsattı:))
      Gücün iyi ve kötü yanı gibi
      Star Wars'da Luke Skywalker eylemde bulunup İmparatorluk askerlerini öldürürken hepimiz onun yanını tuttuk, Jedi Şovalyesi son darbeyi savaşla değil sevgiyle vurdu: ''Seni seviyorum yanımda görmek istiyorum, gelin canlar bir olalım.'' Muhabbeti yaptı ve Darth Vader'i kazandı, savaşı kazandı. Gücün iyi yanı kazandı.
      Gücün kötü yanının ideolojisi için kişilerin duygularında manipülasyon yaptığını bu şekilde onları kazandığını gördük filmde: Sen özelsin gücünü kullan gibi...
      İnternette warezin hası bende diğerleri korsan kopyacılar sözüyle tepeden bir bakış da gördüm, benim linklerimi kullanın alternatif link kullanmayın sözlerini gördüm, anlayışla karşıladım, isteği uygun buldum, ama başkalarının da erişebileceği yerde duran dosyanın paylaşılmasına, kimsenin yapabileceği bir şey yok.
      Konu eldeki özel dosyalar olunca, dosyalara sahip olmayan hemen herkes yani dosyalarla ilgilenen bütün internet halkı Çizgidiyarının tarafını tuttu, dosyaya birgün erişmek umuduyla bu dosyanın vipli paylaşımasını destekliyorum deseler de :)
      Konu sadece gizli, vipli dosyaların halka açılmasıysa Üç beş kişi kaybetti ama çoğunluk kazandı.

      Sil
    5. çoğunluk kazanırsa iyi bir şey olmaz ki bu! dünyanın her yerinde üreten azınlık tüketen çoğunluktur. tüketen üretenin "aleyhine" kazanırsa eğer, üretenin küsmesinden daha doğal ne olabilir ki.. küsmezse eğer, tüketenin ürüne erişimini koşullara bağlamak yoluna gider... dünya böyle...

      gayet doğaldır tüketenin önünde hiçbir engel olmadan üretilmiş şeylere ulaşmak istemesi, keza aynı doğallıktadır üretenin emeğinin değerinin verilmesini istemesi.. homo economicus!

      tüketen bedel ödemeden üretilene konuyorsa bunun adı "yağma"dır, üreten hakkından çok bedel istiyorsa "fahiş filat"dır bunun adı..

      eğer üreticiyle tüketici arasında aracılık yapan sözkonusu forumlar gibi bir mekan işletiyorsanız adınızın "hırsızlar diyarı"na çıkmaması için yağmadan kaçınacaksınız, eğer "çizgilifaşizm" diye anılmak istemiyorsanız istediğiniz bedeli hakça bir noktaya çekeceksiniz..

      birileri her iki tutumda da ısrar ediyorsa eğer insan olarak gücün ne iyi ne kötü tarafında bulunan, sadece ortasında yer alanlar, her iki tarafın da notunu verir... iyi ve kötünün durulan yere göre kişiden kişiye değiştiğini görmek istemeyenler de kendilerini daima aydınlık tarafta zannederler.. bu yanılgıdır... ışığın gölge yaratması kaçınılmazdır ve her aydınlık tarafın bir gölge yüzü vardır... görmüyorsanız görmüyorsunuzdur ama o gölge, o karanlık tarafın yine de var olduğunu değiştirmez baktığınız yön.

      Sil
    6. Ben zaten gücün karanlık yanındayım, mahlasım Kötü Adam :):)
      Zaten nesnel davrandığımı iddia etmedim bakış açımı yansıtıyorum
      Konuyu ekonomiyle ilişkilendirirsek
      Çizgiliforuma bakıyoruz arz var talep var ama arz fiyatı çok yüksek talep edenler çok, ama güçleri yetmiyor çünkü bedelin ne olacağı belli değil cüzdanı çıkarıyorsun para ödemeye başlıyorsun o istedikçe veriyorsun kaporayı,geri ödeme yapmadan. Sonunda dosyalara kira karşılığı erişebiliyorsun , kira da belli değil ödüyorsun gözünü kapayıp artık ne kadar gücün yeterse.
      Piyasa fiyatının düşürüp sürümdan kazanmaya bakmak gerekiyordu, ama yapılmadı. Bedelini ödeyebilenlerin çoğu zaten almasalar da vereceklerdi. Onların gönlü çook zengindi.
      Konu hırsızlık yağma ise, İnternette paylaşım yapan kişinin dosyasının kendi izni olmadan da paylaşılacağını düşünememesi, kabullenememesini havsalam almıyor bir türlü. Yıllardır sadece serbest paylaşımlardan faydalandığımdan galiba.
      Korsan kopyayı, hırsızlık ve yağmayla bir tutmak bir bakış açısı, peki diğer bir milyon forumdan cizgiliye taşınan dosyalar ne olacak ?
      Cizgiliye taşımak helal, cizgiliden götürmek haram mı?
      Kâfirin malı mümine helâl mi? Çizgiliforum kendine mi müslüman?
      Conan'ın bir söz aklıma geldi: Hain, galibin mağluba taktığı isimdir.
      Etki tepkiyi doğurur, insanlar içindekileri sonunda dışarı vururlar.
      Bakunin, önce idare etmiş sonra anlaşmaya orta yolu bulmaya çalışmış sonunda isyan bayrağını dağlara asmış okuduğum kadarıyla. Yaptı İhtilalini ve koydu bakış açısını: her şey ortak paylaşılsın, içine sindiren sömürür, içinden gelen bir karşılık verir.
      Ama internet halkı galiba hazır değildi idealist rejime, TimurKhan'ın kapatılmadan önce yönettiği forumunu tercih ettiler genelde. Güce yakın olma, ondan faydalanma arzusuyla, bir gün belki umuduyla yaptılar.
      Bloğu okumaya başladığımda yazacağımı sanmıyordum ve açıkçası internette tartışmalara girmeme ilkeme de ihanet ettim. ortam germek, stres yarartmak, can sıkmak istemedim. Umarım sadece konu üzerine fikir jimnastiği olarak görülüyordur yazışmalarım. Çünkü olayların sadece seyircisiyim.

      Sil
    7. tartışma olarak bakmıyorum zaten meseleye.. ilgi alanımıza giren forumlara başkaları nasıl bakıyor, neleri görüyor, gördüklerini nasıl değerlendiriyor, bu tür veri ve bilgi paylaşımı "bütünü" görmemize yardımcı olur..

      sizin gözünüz, benim gözüm, başkalarınki bir araya toplanırsa ancak 3 boyutlu bir modelini görürüz içinde yaşadığımız şeyin, aksi halde kendi bakış açımız bulunduğumuz nokta değişene kadar sabit kalır ve bu normaldir.. yeter ki burada söylediklerimiz, başka şeyler gören insanlara diğer boyutların varlığı hakkında fikir verebilsin. o nedenle söylenen her söz önemli. hatta silmek durumunda kaldığım bazı yorumlar bile önemliydi.. :)

      Sil
    8. Silinmesi problem değil, silinen mesajım biraz aşırıydı herkes bilmese de olur:) Açıkçası şimdi üzülüyorum cizgiliforumda iki üç yıl içinde dönem dönem sık girdim ama sadece ekitap sayfalarını dolaştım. Keşke diğer muhabbet bölümlerine de baksaydım üzüntüsü var hafiften. Bilhassa okuyucu yorumları bölümünde yazılarınızı okumak, üslubunuzu görmek keyifli.
      Umarım kırgınlıklar biter, küskünler barışır ve internette aktif olan bütün çizgiroman ve kitap severler muhabbetleriyle de olsun forumlara katılırlar. (Kötü adamı seçtim mahlas olarak başka nick name gelmemişti aklıma)
      Bu arada konusu sadece edebiyat olan veya kitap okuyanlara yönelik olan mesela ödev bölümü ve güzel sözler bölümü içermeyen edebiyat forumu kalmadı Türkçe İnternette bildiğim kadarıyla bu da üzücü...

      Sil
    9. o silinme olayının nasıl olduğunu çözemedim aslında.. yani kasti veya yazdığınız şeylerin ağırlığı nedeniyle falan silmiş değilim. hatta ilk önce kendi mesajınızı sildiğnizi düşündüm... neden sonra bunun mümkün olmadığını anladım.. herhalde yanıtla seçeneğini tıklarken kaza oldu, sili tıklamış bulundum, diyorum ama yine de bir onay menüsü çıkmalıydı.. netekim anlamış değilim.. üstelik epey emek verilmiş uzun bir mesajdı, üzüldüm doğrusu..

      kırgınlıklar konusunda ben esnek sayılırım.. :) kırılmayacak kadar esnek, incinmeyecek kadar katı! forumdaki tüm arkadaşlarım da bilir bu tavrımı sanırım.. bu ara esnekliği de katılığı da biraz abarttım belki ama dozu tutturmak her zaman mümkün olmuyor.. canımız sağolsun, barışır, söyleşir, belki hatalarımızdan arınır yine yollara düşeriz..

      Sil
    10. Yeniden kazandırılmış :) Doğrusu o zamanlar ortamlarınıza daha dışarıdan bakıyordum o kadar bilmiyordum yani. Herkes biribirini tanıyor herkes herkesin arkadaşı... Türkiyede tanıdığım hakkında kötü söz söyleyen benim düşmanımdır sözü geçtiğinden şimdi olsa yukarıdaki kadar ağır şeyler yazmazdım :)

      Sil
  23. Sayın Yer6,
    Anladığım kadarıyla bu olayda çalınmadığı tarafınızdan da ispatlanan paylaşımların, ısrarla çalıntı diye üzerine gidilmesinden bahsediyorsunuz. Normal paylaşımları sırf başka sitede var diye, çalıntı olarak değerlendiren paranoyaklaşmış zihniyet bir türlü ikna da olmuyor. Kendilerinden başka yeryüzünde onurlu insan kalmamış, "Biz polisiz, herkes hırsız" şeklinde değerlendiren, düzen sağlayıcı olduklarına ikna olmuş hastalıklı bir düşünce bu. Çok görmemek gerekir. "Ben olmasam bu ülke batar" diye memleketi 40 yıl yerinde saydıran politikacıların baştacı edildiği bir ülkede yaşıyoruz.
    Beyefendilerin (veya hanımefendilerin) hardisklerini veya stoklarını tarasanız hırsız diye nitelendirdikleri kişilere ait paylaşımlarla dolu olduklarını göreceksiniz.
    Bir tanesi de çıkıp "yahu bu adamlar zamanında epey alıntı-çalıntı yaptı ama, sonradan yaptıkları seri seri paylaşımlarla hatalarını kat kat telafi ettiler, bu manasız kör dövüşünü artık sonlandırmak gerekir" demiyor, diyemiyor. Halen çocukça kendi elindekini saklamalar, karsısındakinin elindekini görmeğe çalışmalar..vs. Bunlar çocuklukta güzeldi belki ama yetişkinlikte yakışmıyor ve biraz "ayıp" kaçıyor. Lüzumsuz yere bir çok insan kırılıyor, küstürülüyor, çizgiroman dünyasına faydadan çok zarar veriliyor.
    Bir tarafın açık paylaşımlar yaparken, diğer tarafın "hasetle" kendi paylaşımlarını saklaması insanı düşündürüyor. Sırf bu tarz "haset" menfaatçi insanların eline geçmemesi için paylaşımdan vazgeçen, dönen kirli dolapları görüp de aman uzak durayım bana da bulaşmasınlar diyen bir çok insan olmuştur.
    Böyle giderse nacizane düşüncem "herkesin herşeyi her yerde herkese açık" şekilde paylaşmasıdır. Taramanın kime ait olduğuna bakmadan "şükranlarımız baki kalmak" üzere herşey ortaya dökülürse belki rantçıların ekmeğine de taş konur. Ortam serbestleşir taramak isteyen tarar, istemeyen de taramaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sözlerinizde biraz abartı olsa da, abartının konuyu anlamayı kolaylaştırdığını değerlendirirsek düşünce yürütmelerinizin bana göre de doğru yerlere çıktığını söylemem gerek..

      "ancak herkesin her şeyi her yerde açık paylaşımı" sanırım ütopya olur. hele ki üzerine konuştuğumuz konunun telif hakkı gibi bir kalkanı varken meseleyi sadece "tarayıp paylaşma" bazında ele almak pek yerinde olmaz sanırım..

      Sil
  24. Yazılanları okuyunca aklıma birkaç soru geldi. Sormadan da duramadım.

    Herhangi bir bilgiyi internet üzerinde ulaşılabilir hale getirmek, bu paylaşımı yapanın, bu bilgiye ihtiyaç yada ilgi duyanlar üzerinde bir güç edinmesine vesile olur mu? Yoksa paylaşım yapıldığı anda bu güç kaynağı zaten elden çıkarılmış mıdır? Paylaşılan bilgi kendinden ziyade, geride paylaşılmamış olan potansiyeli işaret ederek bir güç algısı mı yaratmaktadır ? Asıl haz burada mıdır?

    Paylaşılanların ulaşılabilirliği üzerinde, paylaşan tarafından bir kişiye ya da gruba yapılan bir yetki devri, gücü transfer etmek ve bir güç merkezi yaratmak anlamına gelir mi ? Bu bilinçli bir çaba mıdır?

    Sanal bir ortamda bilginin paylaşımına dair yaklaşımlarda eski model bir “devlet benzeri organizasyon yaratma arayışı içinde olmak” bu modelin işlevselliğine olan güvenden mi kaynaklanmaktadır? Yoksa sanal ortamlar; bilinen organizasyonel piramitlerin üst kısımlarında yer alarak güç ve haz sağlama içgüdüsüne daha demokratik alternatifler getirebilirler mi ?

    Sevgi ve selamlarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakunin'in forumu Bakunin 'in felsefesine benziyor. Laf etsen de katlanıyor. Timurkhan ise viplerin kellesini uçuruyor.
      Bunun yanında Darth Vader'ın da efendisi vardı güç onunlaydı istediğinde kullanıyordu ama efendisinin konumundan da faydalanıyordu.

      Sil
    2. "haz" gibi duygu temelli bir ölçüt ile yaklaşırsak, ilk soruya verilecek yanıtın kişiden kişiye değişir şeklinde olacağını değerlendirmeliyiz. genelleme yoluyla gidip, asal hazzın gerçekte sizde olmayan bir gücün insanlar tarafından size atfedilmesi olsa gerek, diyeilim..

      paylaşan ve paylaştıran arasındaki ilişki biçimi belirler ikinci sonunun yanıtını.. ilişki kurallara bağlanmışsa doğal süreçlere bırakılmamış demektir ve kurallar her iki taraf tarafından da yerine getirilirse bir birliktelik sözkonusudur. malum, birlikten güç doğar.. güç arayışı da genellikle bilinçli bir hedefin gerçekleştirilmesi için başvurulan bir şeydir.. tabi hazzı gözönüne almadan söylüyorum bunları.. :)

      üçüncü sorunuz en zoru galiba... gerçi siz tüm soruların içine yanıtlarınızı yerleştirmişsiniz.. :)

      güç bir eylem aracı, haz ise bir duygu. her ikisi de bencillikte birleşir.. bir tür kendi kendine tatminden söz ediyoruzdur ve bunun demokratik ne gibi bir alternatifi olabilir bilemiyorum.. :)

      ancak gücü hazdan sıyırabilirsek, o zaman kendiniz dışında insanlar için de kullanılabilir bir erkten sözedebiliriz. malesef ben gerek deneyim gerekse akıl yürütme yoluyla, insanların yararı için erk kullanımının da eninde sonunda hazza yolaçtığını düşünüyor ve o yüzden de "kimse masum değil" noktasına geliyorum..

      konuyu enine boyuna düşünmüş bir insandan gelmiş güzel sorulardı bence.. teşekkür ederim incognito..

      Sil
  25. "Orda bir forum var uzakta
    O forum bizim forumumuzdur
    Ban yesek de görmesek de
    O forum bizim forumumuzdur."

    Demek isterdim, diyemiyorum, demek isterim, belki derim.
    ÇD nin "abur-cubur, hapur-hupur ver ne olursa yiyelim" zihniyetine karşı,
    ÇF daha bir akademikti, daha bir karizmatikti,..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül yarası diyoruz buna.. bir zaman sevmiş olmak, sonunda ayrılsak da akılda ve yükerte iz bırakıyor..

      bakarsınız bir yerde karşılaşıveririz yine.. kimse gönül rahatlığıyla ölümüne razı değilse, demek ki hatalarının yanında iyi şeyler de getirmiş hayatımıza.. belki ölüme razı gelmeyen birileri yeniden can verir çizgiliforum'a.. ölümün eşiğine gidip geri dönmek büyük bir uyanıştır ve başka gözlerle baktırır hayata.. bu bakış hatalardan arınmayı da getirir belki..

      belki fazla belki var bu cümlelerde ama belki, belki sözcüğünü sevdiğimdendir.. :) umut vaadeder "belki"..

      Sil
  26. "Beklerim her gün, bu sahillerde mahzun böyle ben,
    Gün batar, kuşlar döner, dönmez o yoldan beklenen,
    En nihayet anladım, yokmuş gören hatta bilen,
    Gün batar kuşlar döner, dönmez bu yoldan beklenen,"

    Sanat Müziği ile büyümüşüz, duygusallık kanımıza işlemiş.
    Her akşam kızacak değiliz ya, bu akşam da "ah" çekelim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım orada birileri de "dönülmez akşamın ufkundayız, vakit çok geç"i mırıldanmıyordur.. :)

      Sil
  27. ...çf yi önce çökerten sonrada kurtarıp kahramanlığa soyunan çakallar kimler diye bir olta atalım bakalım gelen giden olmazsa dinamitide sallarız evvel allah. toplanan paraları cebe atıp ek forumu kuranlar hangi yüzle çf yi diriltmek için para toplamaya girişecekler acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke ben de siz gibi emin olabilsem adsız ismiyle yazan kimler aslında kimler.. lakin o keskinlikte bir karar veremediğim için mesajınızın ilk bölümünü silip, anlamlı kısmını bıraktım.. anlayışla karşılaycağınızı umuyorum... :)

      Sil
    2. sen ip den görebilirsin mryer6 kim kimdir yine de editledim dedin başım gözüm üstüne... biz ki özel mesajlarımızı ciğeri beş para etmez adamların okumasını anlayışla karşıladık senin nezaket dolu açıklaman karşısında boynumuz kıldan ince kalır.

      embesil yöneticiler sayesinde bugün divxplanet-sharebus-eksisozluk çapında bir platformda olabilecek iken senin blogun dışında yazacak yerimiz kalmadı. bunca zaman yeri geldi ileri geri yorumda yaptık sen hoşgörü ile yayınladın her şey için teşekkürler

      Sil
    3. blog şinde acemiyim, bu kadar dallanıp budaklanacağını da tahmin etmediğim için fazla kurcalamadım. ama galiba yorum yazanların ip'sini göremiyor blogger. neyse..

      ilgi gösterip yorum yazdığınız için ber teşekkür ederim..

      Sil
    4. sevgili mr.yer6 blogger ip gösterse bile minareyi çalan genelde kılıf hazırladığından yine tespit edebilmenin güç olduğunu siz de biliyorsunuz.
      sizin gibi birikimli ve donanımlı insanları vasat yönetimlere alet olurken değil, kendi sitesinin başındayken görmek isterdim. ben bu yaşa geldim öğrendim ki donanımlı kişilet vasat topluluklar tarafından genelde ipe çekiliyor. buna sebebiyet vermemek adına atalarımızın dediği gibi davul bile dengi dengine :) avatar olarak kullandığınız o fransız çizerin daha çok macerasını paylaşmanızı dilerdim. sayenizde vizyon kazanıyorduk. çapsız adamlar yüzünden bu nimetten de olduk. takipçilerinizi naçar bırakmayın lütfen. saygılar....

      Sil
    5. güzel sözleriniz için teşekkür ederim. şimdilik müsekkin ile devam etmekten başka çare yok benim için. forumlar büyüdükçe denetlenemez bir hal alıyır ve iyi niyetli bile olsa insanlar her şeye yetişemiyor. sonra gelsin, hatalar, kırgınlıklar vs. vb.. benim sandal belki tek kişilik ama en azından dümeni bende.. :)

      Sil